Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

repanak

5. 5. 2012 9:43
Pane Novotňáku,

pro mne nejste seriozní bloger, ale omlouvač současného stavu. Vždy musíte uvažovat jak situaci řešit. Vy začnete porovnávat jak bylo za války, měl jste ještě uvést jak si staří žili za Franze Josefa, co to byly vejminky atd. Přes všechny problémy patříme do vyspělých evropských národů a s těmi se musíme měřit. Po více jak 20 letech máme většinou západní ceny ale třetinové výdělky. Dálnice předražené, nekvalitní. To jsme tak neschopní resp. manažeři jako Vy to ještě obhajují? Jak tak koukám tak krize, stagnace, recese tady bude v Evropě asi už na věčné časy. Nebo se smiřujete s tím, že krást, odklánět je normální? Němci dokáží při jen dvojnásobném HDP na hlavu mít 3x větší průměrné výdělky. To je strašná neefektivnost. Přitom ceny zvlášť u důchodců rostou podstatně rychleji než je inflační údaj. Podle mne pod desítku už se nedá vůbec vyjít, mám-li uhradit skromné bydlení a náklady na jídlo a zdraví.

8 0
možnosti
N

Novotnak

6. 5. 2012 1:37
Re: Pane Novotňáku,

Mýlíte se, mnoho mých blogů bylo zaměřeno na to co je špatně a jak to řešit. Nezlobte se, nebudu kvůli Vám psát na toto téma každý blog.

0 0
možnosti
3

3xp

5. 5. 2012 9:31
Zajímavé

Díval jsem se na argumenty všech křiklounů o tom jak je velký rozdíl mezi průměrným platem a průměrným důchodem. Možná je to náhoda, ale vždy uvádějí rozdíl mezi h r u b ý m průměrným platem a č i s t ý m důchodem. Náhoda ?

2 0
možnosti
PK

repanak

5. 5. 2012 9:54
Re: Zajímavé

U mediánu cca 16 táců u bezdětných, v Karlovarském to bude min. o 2 tácy méně.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

5. 5. 2012 9:18
V jednom jste nepřesný

Takto nežili jen důchodci. Takto žila většina lidí. Takže myslím, že by se měly všechny platy snížit o třetinu - zvykli by si i ostatní.

4 0
možnosti
N

Novotnak

6. 5. 2012 1:46
Re: V jednom jste nepřesný

Ano, ovšem. Nevím jestli by se měly platy snížit o třetinu, ale kdyby se snížili tak by se to taky přežilo, jen by se lidi zase trochu více chytli motyk a krumpáčů místo klávesnic.

0 0
možnosti
N

Novotnak

5. 5. 2012 9:12
Děkuji všem za reakce, dále budu odpovídat až po práci

je sobota a furt je co dělat.

0 0
možnosti
K

kaktusak

5. 5. 2012 13:06
Re: Děkuji všem za reakce, dále budu odpovídat až po práci

Nezapomínejte na odpočinek, takhle se udřete.

0 0
možnosti
3

3xp

5. 5. 2012 8:40
Nezapomeňte !

Při křiku komunistů, jak jsou okrádaní naši důchodci si vždy vzpomenu na slova jednoho pana, který v 50 letech šel do důchodu z částkou cca 150,- Kč. Když šel na úřad, že se z toho nedá žít, řekl mu tehdejší komunistický úředník :" Co po nás chcete, celý život jste pracoval pro kapitalisty, tak ať Vás teď živí". Tak, nebylo by zajímavé, aby dnešní komunisté přispívali našim důchodcům ze svého, když pro ně celý život pracovali ? To je samozřejmě nadsázka, tak to fungovat nesmí. Jinak souhlasím s tím, že dva důchodci ve společné domácnosti na tom nejsou zlé. Samotný je na tom špatně. Tady jsem ale zastáncem řešení, napřed rodina, pak stát.

2 0
možnosti
N

Novotnak

5. 5. 2012 8:54
Re: Nezapomeňte !

Přesně tak, jsem zastáncem toho, aby podstatná část důchodu rodičů šla přímo z platu dětí, namísto daní do "společného". Pak by odpadl problém s tím, když důchodce zůstane sám, stále by měl stejné peníze od svých dětí, jak když byly dva...

1 0
možnosti
MB

MacX

5. 5. 2012 8:39
...ale je to asi složitější

No, myslím, že pokud by v roce 1989 někdo lidem řekl, že se bude za 23 let srovnávat životní úroveň ne se Západem, ale s obdobím za války nebo těsně po ní, tak nás studenty tehdy lidi utlučou.

Pane, jestli jste si nevšiml, tak žádná válka nebyla, jen krátký krizový pokles, a náš momentální HDP je víceméně srovnatelný s rokem 2006-2007, kdy se nám z prezidentské pracovny kázalo, že žijeme v nejlepší éře českých dějin.

A najednou tentýž HDP nestačí. Zajímavé.

3 0
možnosti
N

Novotnak

5. 5. 2012 8:52
Re: ...ale je to asi složitější

On by stačil, kdyby si odbory nevystávkovaly neustálé zvyšování platů a důchodů... Kdyby se platy ve státní sféře snížily na úroveň roku 2006-7, když už na tu úroveň klesl průmysl, byly bychom v přebytku. Tady máte tedy to srovnání s rokem 2006.

Mimochodem jsem nastínil i srovnání s rokem 1989, kdy měla právě moje babička důchod 700 Kč na měsíc, už tehdy byla sama a šlo s tím sotva vyjít.

0 0
možnosti
K

kaktusak

5. 5. 2012 8:31
Ano, kapitalismus znamená bídu

(kromě samozvaných "elit", pochopitelně). Za socialismu se podařilo tuto bídu překonat. Nyní se vracíme zpět...

0 0
možnosti
N

Novotnak

5. 5. 2012 8:41
Re: Ano, kapitalismus znamená bídu

Ano, za okupace jsme žili na hranici bídy, ale až za socializmu se nám konečně podařilo tuto hranici překonat...

0 0
možnosti

Danny boy

5. 5. 2012 8:24
Příšerně zjednodušující

a to ve všech článcích i diskuzích. Troufnu si tvrdit, že důchodci manželé, zvlášť ti, kteří si mohou ještě občas přivydělat,  si žijí mnohem lépe než rodina s manželkou na mateřské a manželem s průměrným příjmem. Jeden důchod jde na nájem, energie a pod., druhý pokrývá náklady na živobytí. Ti šetrnější ještě něco ušetří a mohou pomoct dospělým dětem. Obrovský malér začína v okamžiku, kdy jeden z manželů zemře. Tohle nikdo nezohledňuje.

0 0
možnosti
N

Novotnak

5. 5. 2012 8:47
Re: Příšerně zjednodušující

Ano, dnes důchodcům zbývají peníze aby mohli pomoci dětem, dříve děti musely pomáhat důchodcům... Ano, svědčí o jediném, že se poměr přerozdělení peněz podstatně zvětšil ve prospěch důchodců. Ano, kdy důchodce zůstane sám, má to dost těžké. Systém by se měl alespoň částečně vrátit do starých kolejí. Kdy děti dávali peníze přímo svým rodičům na důchod, pak by problém s tím, že jeden z dvojice zemře byl podstatě menší. Bohužel, co socialisti zavedli se nepodařilo změnit.

2 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1384x
Obyčejný kluk s často nepopulárními názory. Co mě děsí: "Většina má pravdu i když se mýlí!" Moje moto: "Kam jde dav, tam nejdu já!" ... Pokud nejdou stejným směrem.

Seznam rubrik