Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ad silnice s FV střechou:

Mohl byste na nějakém příkladu typické silnice podle Vašeho výběru (měla by ale zahrnout všechny směry, pro které si tu střechu představujete) nakreslit hrubý náčrt řešení a spočítat alespoň velice přibližně náklady?

Mně to připadá jako neufinancovatelná a nebezpečná věc, ale třeba konkrétním návrhem (z čeho postavit, jak upevnit, jak udržovat, kolik to bude stát) ukážete, že by to bylo možné alespoň teoreticky realizovat.

Pokud je to celé nesmysl, tak samozřejmě žádný takový konkrétní popis nepište.

0 0
možnosti
TD

Ad "nebude nás v protisměru oslňovat slunce" - pokud silnice vede z východu na západ, tak asi ano. Ale pokud vede severojižním směrem, tak bude jízda při západu slunce velmi nepříjemný zážitek, kdy Vám rychle přecházející stíny sloupů "blikají" z boku.

Ad "můžeme chytat vodu na zavlažování" - kam? Chcete zakopávat nádrž každých 100 m, a pak tu vodu honit čerpadly na kilometrové vzdálenosti? To je snad ještě "lepší" než Zemanův kanál :-) Není lepší nechat tu vodu prostě vsáknout v krajině? To je zadarmo.

Ad "můžeme nabíjet tisíce dobíjecích stanic podél silnic" - no jo, když svití slunce. Jinak potřebujete zálohu. Takže v praxi to znamená akumulaci v bateriových úložištích, což jsou další nezapočítané náklady.

Mimochodem, silnice kompletně zastřešená fotovoltaikou je naprostý overkill. Jen uvažte - při 10 m šířky máte na každý jeden km cca 10 tisíc m2 fotovoltaiky, která Vám dá špičkový výkon 2 MW. Takže když svítí, tak může každý km nabíjet 20 aut á 100 kW. Na obyčejné okresce, na dálnici asi 3x tolik. Tolik elektřiny na silnicích ani nikdo nepotřebuje.

0 0
možnosti
TD

Zastřešení silnic si malujete příliš na růžovo. Uvažte, že typická dvouproudá silnice I. třídy má celkovou šířku nějakých 11,5 metru. Uvažte jen kolik oceli bude potřeba na konstrukci, která tohle zastřeší. Musí odolávat větru, sněhu, musí odolat i nárazu auta do jednoho nebo několika sloupů - nemůžete si dovolit, aby zbourání jednoho nebo dvou sloupů strhlo několik set metrů té konstrukce. Tyhle náklady budou o několik řádů jinde než když připevňujete panely někam na střechu. Spíš se to bude blížit stavbě mostu nebo tunelu. Už pouhá energetická návratnost je otázkou.

Ad sníží se počet nehod - jste si jistý? Dobře, silnice bude většinou suchá. Ale také bude zastíněná. V podvečer na ní bude mnohem dříve šero. Jakékoli vyjetí ze silnice nejspíš skončí kolizí s ocelovým sloupem.

Ad ušetříme za odklízení sněhu - no, spíš ten problém přesuneme tak říkajíc na ty panely, ne? Čili po zapadání sněhem nic vyrábět nebudou. Když je uděláte skloněné, tak stejně musíte mít ještě nějakou souvislou krytinu, jinak by na silnici pršelo a prosvítaly nepříjemné pruhy světla.

1 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1384x
Obyčejný kluk s často nepopulárními názory. Co mě děsí: "Většina má pravdu i když se mýlí!" Moje moto: "Kam jde dav, tam nejdu já!" ... Pokud nejdou stejným směrem.

Seznam rubrik