Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

Státní služba byla privatizována. To se nikdy nemělo stát. Byla rozkradena. Za celá staletí této služby byla pošta úspěšná. Polistopadoví soudruzi ji "privatizovali". A tak pošta pomalu není.

Státní dráhy byly zpola privatizovány. To se nikdy nemělo stát. Byly rozkradeny. Do dnešní doby byly dráhy úspěšné. Nejsou. Polistopadoví soudruzi dráhy "zprivatizovali". A tak dráhy téměř nikoho nepřevážejí.

Taxislužba byla výhodné řemeslo. Řidiči začali okrádat své zákazníky. A tak zákonitě vznikl UBER. A polistopadová taxislužba si bere cestující jako rukojmí...

Divná doba!

:-)

0 0
možnosti
Foto

Jak by mohla být pošta v době internetu a mobilních telefonů úspěšná, když na odliv zákazníků reaguje zvýšením cen? Když na konkurenci v podobě různých zásilkových služeb reaguje tím, že doručuje v deset dopoledne, kdy jsou doma jen důchodci a matky na mateřské? Česká pošta zamrzla kdesi v době ledové a nehodlá reagovat na měnící se svět. Politici se jí pokoušejí zachránit tím, že provozuje datové schránky, Czechpoint, vypadá jak vietnamská tržnice, protože prodává pastelky a jiné nesmysly, na zaměstnance za přepážkou není ani vidět, protože celá přepážka je pokryta různými losy, kalendáři, omalovánkami a dalšími nesmysly. Jediné proč ještě jakž takž prosperuje je, že šetří na mzdách zaměstnanců a má stále určitý monopol. Měla být už dávno privatizována.

Státní dráhy, škoda slov, ty byly problematické už za Rakouska, od jejich samého začátku se datují různé rozkrádačky. Současnost stejná jako u pošty, předražená služba, prakticky monopol, složité a drahé slevy, nespolehlivost, atd. ;-D

Vás si taxislužba bere jako rukojmí? Mě tedy ne.

0 0
možnosti
PV

Srovnávat taxi jako dopis s emailem je trochu mimo - email je úplně jiná technologie komunikace - já když se podívám na taxi a uber - oba jedou po silnici, oba mají auta, oba vezou zákazníky za peníze - tak opravdu nevidím důvod, proč by neměli mít stejné podmínky legislativy - pokud ale podporujete to, že neplatí stejné daně, tak to opravdu nechápu ;-)

0 4
možnosti
Foto

To asi nevíte, že na přelomu 90. let ITU dokončovala práci na službě předávání zpráv X.400, založené na adresářových službách X.500. A mělo to být tak, že vám státní úřad v X.500 přidělí adresu, s níž pak můžete komunikovat přes X.400, včetně zpoplatnění zpráv.

Ano, samozřejmě tím úřadem měl být v každé zemí příslušný PTT (post, telephone and telegraph). Zkrátka státně monopolní e-mail.

Nakonec z toho moc nezbylo, e-mail se prosadil přes neregulovaný SMTP a z adresářových služeb zbyl decentralizovaný LDAP.

0 0
možnosti
Foto

narozdíl od pánů Bartoše a Jelínka nevnímám Über jako podvod. Vnímám jej jako službu, která použila technologické vymoženosti, aby zaplnila místo na trhu, podobně jako AirBnB taky to není podvod, ale služba, která využívá zdrojů na straně jedné a potřeby jiných na straně druhé.

Toto je základní premisa sdílené ekonomiky, kdy na jedné straně jsou nějaké přebytky, na straně druhé jejich nedostatek a to vše prosím pěkně v nepodnikatelském prostředí. A ano tak jako taxikáři bojují proti Überu tak mnozí hoteliéři bojují proti AirBnB, případně jiné formě couchsurfingu. A státy a města stojí před velkým problémem.

Ono ty služby na jednu stranu přináší víc turistického ruchu do měst což je pro město pozitivní, na druhou stranu tyto služby, jelikož jejich provozovatelé nevyužívají podnikatelské prostředí, jsou špatně evidovatelní a rozhodně neplní předpisy pro služby vyžadované. A navíc se jim špatně prokazuje výdělek, tudíž jsou na pomezí šedé a černé ekonomiky a to tak, že z dané činnosti neplatí daně a tím de-facto ochuzují stát o jeho příjem.

Nikoho nezajímá, že většina z nich denně pracuje a daně platí, důležité je, že neplatí z této druhé činnosti.

Do toho majoritním poskytovatelům služby berou jejich kšeft a tím pádem jim snižují zisk.

U Überu se to týká služeb POP a TOP. Služba Black je z legislativního rámce naprosto v pořádku, to jsou ty černé taxíky, které jsou mnohdy dražší než standardní taxi, ale v rámci ceny nabízejí určitý komfort a hlavně ten luxus, kdy zákazník ví kolik bude platit hned na začátku jízdy a jen málokdy se podaří dané mantinely překročit.

To že taxikáři protestují je v naprostém pořádku, být na jejich místě taky budu protestovat. A já bych obecně nezatracoval všechny taxikáře. Svého času jsem jezdil taxíkem dost a můžu říct, že i ve stavu absolutní opilosti se mě pokusila natáhnout tak maximálně desetina. Bohužel pro ně jezdil jsem jen s jednou společností a vždy když jsem měl pocit, že došlo k překročení ceny o více než je únosné tak jsem ...

3 1
možnosti
Foto

... podával stížnosti na jednotlivé řidiče a nikdy se nestalo, že by stížnost nebyla vyřízena kladně v můj prospěch.

Nicméně zpět k Überu. Je to platforma, která zatím stále čeká na svůj velký boom a ten časem přijde. Ohledně služeb PoP a TOP nemám v zásadě nic proti tomu, když si někdo chce přividělat vozením lidí z bodu A do bodu B. Pro mě za mě nemusí mít taxametr, pokud existuje jiný objektivní způsob účtování cesty. Pokud bychom chtěli, aby taxi a über dokázali koexistovat je nutné aby všichni řidiči überu splňovali náležité minimum. A tím je povolení od magistrátu na základě znalosti místopisu a měli by být v evidenci na základě které, by si stát bral své bakšišné (rozuměj výběr daní). Toto by mělo platit pro řidiče über pop, kteří by ještě navíc mohli mít nařízený maximální rozsah hodin, které mohou jezdit a nevztahovali by se na ně další předpisy jakožto i vyšší povinné ručení tak jako pro standardní taxi službu, atd...

Ono je totiž veliký rozdíl dělat něco na hlavní pracovní poměr a nebo si něčím přividělávat a v tom je ten hlavní rozdíl mezi Über POP a Taxi.

Co bych naopak okamžitě zakázal a zároveň být Überem tak bych to ani nepodporoval, jsou ti pánové kteří vlastní několik desítek aut a na jejichž licenci jezdí jiní řidiči, to podle mě totiž vykazuje znaky podnikání v Taxi a oni by jako taxi dispečink měli plnit veškeré zákonné podmínky.

Takže pokud to shrnu. Über POP jako přivýdělek, musí splňovat určité minimum a to minimálně po dobu než se zákonodárcům podaří zapracovat změny do zákona o Taxi službě tak aby normální taxi a Über mohli fungovat společně na trhu.

Pánům taxikářům bych pak doporučil, aby ze svého středu vyštípali tu skupinu, která jim kazí reputaci a donutili je, aby se svým podnikáním, kterým dost často také porušují městské vyhlášky a zákon o provozu na pozemních komunikacích, ukončili.

2 1
možnosti
DB

přeprava osob ovšem podléhá jistým zákonům a pravidlům a nesmí to dělat jako řemeslo kdokoliv koho to zrovna napadne..právě tak jako operovat nesmí ten koho to zrovna napadne...........

Pokud ovšem UBER předstírá SDÍLENOU EKONOMIKU, tedy že vlastně jen bere stopaře, kteří se přihlásí pomocí aplikace.......pak je to podvod.........a leze to lehce dokázat tím, že si řidič UBERu vydělá, zatímco při skutečné sdílené ekonomice vám spolujezdec zaplatí méně než polovinu skutečných nákladů......

UBER je zločinecká organizace, která nerespektuje pravidla a zákony a protože je těch řidičů hodně jedná se o zločinecké spolčení....tedy vyšší tresty.......

Další otázkou je , kde sídlí UBER a kam odvádí daně......jestli to náhodou nedělá jako Apple.

1 7
možnosti
Foto

Jediné co o této problematice víte je to, že Uber používá aplikaci a taxislužby taxametr. Pokud byste si otevřel restauraci a nesplnil všechny zákonné podmínky, tak vám jí zavřou a jistě zaplatíte nemalou pokutu. Uber neplní zákonné podmínky a politici řeší, jak jeho podnikání legalizovat. To je naprosto absurdní.

2 3
možnosti
Foto

Asi by se spíše mělo protestovat proti mafiánským praktikám státu.

1 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1384x
Obyčejný kluk s často nepopulárními názory. Co mě děsí: "Většina má pravdu i když se mýlí!" Moje moto: "Kam jde dav, tam nejdu já!" ... Pokud nejdou stejným směrem.

Seznam rubrik